piątek, 17 października 2014

BOBAS NA POGRZEBIE

 Pogrzeb to smutna uroczystość,na której żegnamy naszych bliskich. Co chwilę ktoś umiera, często w rodzinach , gdzie są niemowlaki.  Widok niemowląt na pogrzebie jest jednak w Polsce dosyć kontrowersyjny. Przeważnie zostawia się niemowlęta w domu z nianią , sąsiadką itp. A jeśli bierzemy dziecko na pogrzeb to czujemy się z tym niezręcznie. 
    Ja wzięłam córkę na pogrzeb mojej prababci i tego nie żałuję. Córka była grzeczna, a gdy zaczęła płakać mąż wyszedł z nią przed kościółek . Oczywiście wzięłam dla niej kaszkę, zabawki itp.Ubrałam ją w elegancką sukieneczkę. Była ze mną na cmentarzu i wcale nie była dla mnie utrudnieniem czy ciężarem, a wręcz przeciwnie dla wszystkich była iskierką nadziei , a jej radość życia była dla nas wszystkich swoistym pocieszeniem . Nasza rodzina była na pogrzebie w komplecie, a dziecko w niczym nie przeszkadzało, a raczej dodawało otuchy. Dlatego APELUJĘ nie bójmy się brać naszych dzieci na pogrzeb, bez względu na to czy mamy je z kim zostawić, czy nie. Mogą być dla nas prawdziwym pocieszeniem w tej trudnej chwili. Oczywiście , powinniśmy zostawić dziecko w domu pod czyjąś opieką, jeśli rodzina zmarłego ewidentnie nie życzy sobie dzieci na pogrzebie . - Ale to pamiętajmy należy do rzadkości .Bo każdy ma prawo uczestniczyć w ostatniej drodze bliskiej osoby - i mały i duży.

Post ten dedykuję mojej Prababci Józi 
' Pozostaniesz na zawsze w Naszej pamięci i w Naszych Sercach' . 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz